• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Extraamortering brocc

Svävande

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
30 December 2018
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Tja,

Vad gäller vid extraamortering hos brocc? Kortas avbetalningstiden eller sänks månadsbeloppet?

Såg att de tar 1% i ränteskillnad på det man betalar in också.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
691
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Hej jag har också lån hos dem men aldrig amorterat extra så jag vet faktiskt inte. Kolla med kundservice, dom brukar vara snabba med svar och brukar vara lätta att ha och göra med. Återkom gärna med svar här sen.
 

Svävande

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
30 December 2018
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Hej jag har också lån hos dem men aldrig amorterat extra så jag vet faktiskt inte. Kolla med kundservice, dom brukar vara snabba med svar och brukar vara lätta att ha och göra med. Återkom gärna med svar här sen.
Månadskostnaden sänktes.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
I regel om du betalar in extra sänks nästa månads inbetalning (tex efaktura och man ändrar själva beloppet)
Vill du ha lägre ränta istället får du nog kontakta dem.
Vid extra inbetalning hos tex Santander ska man specifikt ange om man vill ha lägre ränta eller lägre månadskostnad. Väldigt olika från bank till bank.
CSN tex vill ha ca 750 i månaden, sept okt och november avrundade jag och betalade 1000... decemberfakturan kom och de ville bara ha 249 pga extrainbetalningarna helt plötsligt
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
691
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Undrar dom var pengarna kommer ifrån om man vill amortera extra. Tex 2000 kr på ett större lån?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp